Atsiliepimai apie programą HEART
Simona Baužienė, Klaipėdos lopšelio-darželio „Inkarėlis“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja:
„Kai pradėjau vykdyti programą, vaikams buvo labai sunku įvardyti jausmus, pasakoti, kaip jiems sekėsi atsipalaiduoti, atlikti meninę užduotį. Bet dabar jau matau pažangą. Vaikai noriai kalba apie jausmus, pasako, ar patiko jiems užduotis, ar ne, kas patiko, kodėl. Žinoma, atsako trumpai ir greitai, nes vaikai dar labai maži. Tikiu, jog vėliau jie sugebės daugiau.
HEART programa labai veikia ir padeda. Tai daro ugdymą unikalų ir vaikams daro didelį poveikį, jie laisvesni kūryboje, kasdienybėje ir emocijų raiškoje“.
***
Simona Stapulionienė, Pasvalio lopšelio-darželio „Eglutė“ psichologė:
„Jau dabar matyti, kaip keičiasi vaikų elgesys. Palengva. Tai džiugina ir motyvuoja. Vieno HEART užsimėmimo pabaigą lydėjo klausimai „kada vėl bus HEART?“.
***
Meilė Dubosienė, Trakų pradinės mokyklos mokytoja:
„Man HEART programa yra tikras stebuklas. Sujaudino, kai mergaitė, paprašyta nupiešti žmogų, kurį myli, ėmė verkti. HEART užduotys dažnai stipriai paliečia vaikus. Kartu būnanti mokyklos psichologė prisipažino, kad šie užsiėmimai veikia ir suaugusiuosius, tad ką jau kalbėti apie vaikus“.
***
Jolanta Noreikienė, M. Mažvydo progimnazijos soc. pedagogė:
„Neatsimenu, kada dalyvavau tokiuose patyriminiuose mokymuose. Tik grįžusi namo iškart išbandžiau „kūno žemėlapio“ užsiėmimą, paguldžiau anūkę ant ištiestų popieriaus lapų ir apibrėžiau jos kūno kontūrus. Anūkė turėjo nupiešti, pavaizduoti, kur jos kūne gyvena pyktis, po to – kur džiaugsmas. Tai tapo nuostabia proga kalbėtis apie jausmus, jų priėmimą ir valdymą. „Nėra blogai kartais pykti, tik reikia mokėti jį valdyti jį“. Tai žinutė, kurios dažnai trūksta tiek vaikams, tiek suaugusiesiems. Pyktis – natūrali emocija, ir mokėjimas jį atpažinti, priimti ir išreikšti saugiu būdu yra viena iš svarbiausių emocinio intelekto pamokų. Ir tai tik vienas įrankis, kurį atsinešiau iš šių mokymų“.
***
Ugnė Jansonė, Klaipėdos vaikų lopšelio-darželio „Inkarėlis“ auklėtoja:
„Labai džiaugiuosi HEART programa visų pirma dėl savęs. Jei atvirai, maniau, kad bus lengviau, bet pagrindinis principas „nevertinti“ labai greitai pramušo ir net streso įveikos pratimų metu, pajutau, jog liepiu „daryti taip ir nekitaip“ ir dar paraginu. Teko labai padirbėt su savimi, džiaugiuosi šituo iššūkiu sau. Kadangi vaikai 5-6 metų, vykdant veiklas pamačiau, jog jie nelabai skiria kur HEART veikla, kur paprasta ugdomoji veikla. Čia irgi pasukau galvą ir radau išeitį. Sugalvojau, jog reikia pasidaryti HEART kortelę ir įsisegti. Atėję iš ryto vaikai pamato mane su HEART kortele ir iškart supranta, kad šiandien vyks HEART veiklos. Korteles padariau ir vaikams, jtad puikiai išpildome susitarimus:
1. Būti čia ir dabar, negalvoti kas bus vėliau, ar kas buvo prieš tai, o mėgautis procesu;
2. Veiklą pradedame ir baigiame kartu – užsidėjome korteles, vadinasi, pradedam, o kai nusiimame, tada baigiame ir imamės kitų veiklų.
Vaikai vis dažniau paklausia, kada darysim HEART. Nuoširdžiai džiaugiuos iššūkiais sau ir vaikų refleksijomis po HEART veiklų“.
***
Diana Terleckienė, socialinė pedagogė:
„Noriu nuoširdžiai padėkoti už nuostabius HEART mokymus. Jie buvo be galo naudingi man, kaip specialistei. Praplėtė žinias, praturtino patirtimi ir suteikė daug naujų įrankių darbui su vaikais. Labai jautėsi, kad lektorės Ieva ir Eglė dirbo su tikru atsidavimu ir širdimi – buvo akivaizdu, kad joms mes visos rūpime, ir tai kūrė ypatingą atmosferą.
Mokymai buvo įkvepiantys ir motyvuojantys veikti – norisi dar labiau stengtis padėti vaikams įveikti sunkumus, būti jiems šalia su supratimu ir šiluma. Be to, mokymų metu turėjome galimybę sutikti daug nuostabių moterų – savo sričių specialisčių, kurios drąsiai dalijosi savo patirtimi, istorijomis, baimėmis ir džiaugsmais. Tai sukūrė bendrystės ir palaikymo jausmą, kurio labai reikia mūsų darbe.
HEART mokymai yra ypatingi. Jų metu vykstanti veikla tarsi keliauja per širdį iki pat gelmių – tai gydantis procesas, kuris praturtina ne tik kaip specialistą, bet ir kaip žmogų. Pokyčius pajutau ne tik aš. Mano kolegės dažnai pastebėdavo pokyčius savyje – kad jų viduje apsigyveno ramybė, sąmoningumas, atsirado daugiau savistabos, emocijų supratimo, streso atslūgimo. Tai pajuto ir jų šeimos nariai, kurie matė, kad jos tampa ramesnės, šiltesnės ir labiau susitelkusios į tai, kas iš tiesų svarbu. Esu įsitikinusi, kad šie mokymai yra be galo naudingi pedagogams ir kitiems pagalbos specialistams. Dar daugiau – jie gali būti vertingi ir tėvams, nes visų mūsų bendras tikslas yra išmokti saugoti ir mylėti save, o tik tada galime su tyra širdimi padėti mūsų visų vaikams.
Po mokymų jaučiame troškulį – norisi daugiau pabūti kartu HEART idėjų ir principų kontekste, turėti erdvę dalytis savo istorijomis, gauti supratimo, rūpestingumo ir palaikymo iš nuostabių lektorių Ievos ir Eglės. Su nekantrumu laukiame naujų projektų, skirtų pedagogams. Galbūt ateityje būtų galima sukurti į HEART mokymus ir jų principus besiremiančią pedagogų palaikymo programą, grupę ar būrelį, kuriame pedagogai galėtų išmokti išgirsti save, padėti sau, o tada – su nauju įkvėpimu ir idėjomis – padėti mūsų vaikams.
Ačiū už šią ypatingą patirtį. Ji tikrai paliko gilų pėdsaką širdyje“.